C/ Remei, 53 - Vic - 08500 --- Rambla del Passeig, 14 - Vic - 08500Remei : 93 885 05 97 --- Rambla del Passeig : 93 886 36 58vilaors@yahoo.es

Final del Viatge a Tanzània, 5a i 6a etapes!

Post 8 of 73

5a. etapa POBLAT MASSAI-MKURU (1.516m)

Total 36,500 km

Desnivell * 345m

Avui ens hem llevat molt d’hora per anar a caminar per la sabana amb dos guerrers massais per tal de conèixer l’entorn , abans, però. veure sortir el sol per darrere el Kilimanjaro ens ha eixerit de mala manera i hem començat l’aventura molt desperts i motivats.

La caminada ha estat en silenci I en un principi a pas força ràpid fins que hem estat lluny del poblat, hem seguit el rastre d’elefants i girafes, per les caques i les petjades, cada vegada ens hi acostàvem més fins que n’hem trobat.

Que emocionant! Primer els elefants, els hem anat rodejant per poder-los observar més bé, després moltíssimes girafes! I, moltes zebres!

A la tornada al poblat hem après de quins arbusts en treuen la saba que els serveix de repelent i de quines plantes se’n fan infusions per preveure la malària i de quines per curar-la, dels branquillons que en fan escuradents i raspalls de dents

És difícil transmetre el que hem viscut en aquestes tres hores, la natura en ha ofert uns espectacles que els massais ens han ensenyat a mirar i a agrair. En el nostre tipus de vida no hi ha gaire espai per a la contemplació i en sabem poc. Aquest matí hem après, una miqueta, que simplement es tracta de saber copsar sense preses els bons moments que t’ofereix la vida i avui sens dubte han estat preciosos.

A l’arribar al poblat ens ha rebut a la seva cabana la dona més vella, 98 anys, i ens ha convidat a te massai . S’ha interessat per les nostres famílies i nosaltres hem pogut fer-li preguntes sobre la seva vida- mare meva, quina lucidesa i quina agilitat!-. Ha estat una estona molt interessant.

Abans de dinar, un dels guerrers ens ha explicat la història de la seva tribu i molts dels seus costums. Culturalment ha estat el dia més interessant.

Havent dinat, a les 2, comencem a pedalar amb la recança de no poder romandre-hi més temps.

El camí d’avui ha estat, gairebé tots els 37 quiòmetres, per una zona molt salvatge i remota, pel mig de la sabana seguint un sender amb molta sorra i pedra, envoltats de ramats de zebres, és  un terreny  dur en què la feina és mantenir l’equilibri. El paisatge infon aïllament i tranquil.litat,  és espectacular, tenim sempre davant unes precioses vistes del Meru. Pedalem en silenci, molt conscients que avui, per tot el que hem viscut, és un dia molt especial.

Tot i que és el dia que hem pedalat menys, arribem cansats l’alberg .  El tracte, l’entorn i el sopar ens fan recuperar ràpid l’energia per gaudir al màxim de l’últim vespre de ruta.

6ª. Etapa MKURU- ARUSHA

Total 96 km  Desnivell 770+

Avui l’últim dia! Pedalem amb el convenciment d’aprofitar al màxim aquesta etapa, no volem deixar-nos perdre ni el més petit detall, conscients que ja s’acaba. El plaer de pedalar per unes pistes en bon estat i un paisatge guapíssim ens hipnotitza i els 50 kms primers són brutals, els disfrutem de valent. La pista trancorre entre el Kilimanjaro i el Neru i freguem el PN d’Arusha, pedalem en silenci amb la sensació de volar arran de terra, veiem reflectida en la cara dels companys les nostres pròpies sensacions.

Quan deixem la pista, alternem la resta de quilòmetres que ens queden entre alfalt i terra, però sempre per zones amb força trànsit, un puja i baixa i molta calor, ara sí que trobem a faltar el que deixem enrere i el cansament es fa sentir. Pedalem ràpid amb la contradicció de les ganes d’arribar o d’allargar-ho una mica més, aixó no obstant no ens impedeix d’aprofitar tant com podem el plaer de pedalar per Tanzània.

L’arribada a l’hotel és un esclat d’alegria. Hem acabat sense cap contratemps i s’han superat amb escreix totes les espectatives. TANZÀNIA ÉS PURA MÀGIA

This article was written by admin